❮   home
Photo credits

Aankoop woning

In de huidige woningmarkt is snelheid en zekerheid cruciaal.
Wij bieden een unieke en bewezen succesvolle aanpak waarbij wij eerst de hypotheek samenstellen en alle benodigde documenten controleren, voordat er een bod wordt uitgebracht namens jou!

Dit geeft zekerheid, voorkomt financiële risico’s en zorgt voor een efficiënter aankoopproces. Zekerheid voor jou als koper en zekerheid voor de verkoper!

Stappenplan voor een succesvolle aankoop

1. Wensen en budget bepalen
We starten met een inventarisatie van alle financiële documenten. Denk aan een opgaaf van je duo lening, bkr, inkomensgegevens en overige relevante gegevens.  Dan berekenen we de maximale hypotheek en de gewenste hypotheek. Dat is een goed vetrekpunt bij de aankoop van je nieuwe woning !  

2. Verkort financieel plan zoekprofiel
We maken een verkort financieel plan en stellen samen met jou een zoekprofiel op. In welke wijk wil je wonen en in welke niet, hoeveel slaapkamers en hoeveel m2? Daarna hebben we elke week telefonisch contact over het nieuwe woningaanbod op Funda.

3. Zoektocht en bezichtigingen
Heb je een woning gevonden en ga je deze bezichtigingen, dan nemen we vooraf contact op met de verkopende makelaar om achtergrond informatie op te vragen. Zo kom je goed voorbereid op de afspraak.

Dankzij het hypotheekanalyse wist ik precies wat mijn mogelijkheden waren, en het team hielp me bij elke stap – van de zoektocht tot de sleuteloverdracht. Ik had nooit gedacht dat een huis kopen zo soepel kon verlopen. Een absolute aanrader!" – Richard.”


4. Bod uitbrengen en onderhandelen
Heb je het droomhuis gevonden, dan gaan we het bod en de strategie voorbereiden. We beginnen met de marktwaarde van de woning, dus niet de vraagprijs, en nemen alle kenmerken van de woning met je door; energielabel, vve, eigen grond etc.
Daarna brengen we namens jou een goed gemotiveerd bod uit en heel vaak winnen we de woning voor je !

5. Koopovereenkomst tekenen
De koop is pas een koop als beiden partijen de koopovereenkomst hebben ondertekend. Maar eerst ontvangen we de concept-overeenkomst en nemen deze met je door. Als alles duidelijk is, zal de verkopende partij de overeenkomst eerst tekenen en daarna pas de kopende partij. Dat geeft ons de tijd om een bouwkundig keuringsrapport en taxatie in te plannen, binnen de wettelijke bedenktermijn van 3 dagen.  

Succesvol aangekocht voor onze relaties.

6. Taxatie en bouwkundige keuring
De woning wordt getaxeerd en een bouwkundige keuring kan eventuele gebreken aan het licht brengen. Er komen altijd wel punten naar voren, het gaat erom of de constructie en bouw deugelijk is.

7. Hypotheek bindend & finaal akkoord
Na de taxatie en bouwkundige keuring wordt de hypotheekaanvraag definitief gemaakt en goedgekeurd door de bank, vaak binnen de 3 dagen wettelijke bedenktijd.

8. Notaris en overdracht
Bij de notaris teken je de hypotheek- en leveringsakte en ontvang je de sleutels en bent je officieel eigenaar! Wel nog even de verzekeringen in orde maken, natuurlijk.

Wil jij ook snel en zonder zorgen een woning kopen in deze uitdagende woningmarkt?
Neem dan contact met ons op voor persoonlijk kennismaking!

About the Author

Neptunus
Den Haag

Unieke locatie en een uniek pand aangekocht voor een relatie.

OFFERTE

Ontvang updates van actuele rentetarieven in je Inbox !

Awesome sauce!

Thank you! Your submission has been received!

Oops! Something went wrong while submitting the form :(

Publicaties en Achtergrondinformatie

Wettelijke bedenktijd van 3 dagen

Binnen de wettelijke termijn kun je een koopovereenkomst ontbinden zonder opgaaf van reden. Wat zijn de spelregels?

Maatwerk

Er bestaat de mogelijkheid om de maandlasten van de hypotheek te toetsen op werkelijke lasten. Dat kan zeker niet in alle situaties.

Aftrekbare kosten

Alle kosten die je maakt te verkrijging van de financiering zijn onbeperkt aftekbaar van je belastbaar inkomen.